Skyltfönster

Du har bara tre sekunder att fånga en förbipasserandes uppmärksamhet. I en tid med hård konkurrens är det viktigare än någonsin att ditt skyltfönster är aktuellt, innovativt och bär en tydlig identitet.

Låt ditt skyltfönster bli butikens bästa marknadsföringsyta som skapar intresse för butiken, genererar butiksbesök och försäljning.
Jag hjälper dig skapa skyltfönster som speglar ditt koncept, varumärke och målgrupp – oavsett om du behöver ett skyltfönster för ett enstaka tillfälle eller söker ett långsiktigt samarbete.

Din partner för inspirerande skyltfönster

Med en passion för kreativ visuell merchandising har jag specialiserat mig på att skapa skyltfönster som är både inspirerande och kommersiellt effektiva. Genom åren har jag arbetat med styling av skyltfönster och butiksmiljöer för en mängd olika branscher, där jag kombinerar visuellt tilltalande lösningar med strategiskt tänk i syfte att både tilltala kunden och generera försäljning.

Jag arbetar med allt från butikskedjor och enskilda butiker till kommuner och cityföreningar i syfte att hjälpa de lokala butikerna att stärka kundupplevelsen via skyltfönster och butik. Jag har även uppdrag i samarbete med Länsstyrelsen där gårdsbutiker är målgruppen.

1. Ett möte upprättas där vi går igenom dina tankar och önskemål, vilka produkter som ska exponeras och det budskap du vill förmedla. Mötet kan genomföras digitalt.

2. Utifrån det som framkom på mötet tar jag fram men offert på uppdraget. Efter godkännande av offerten börjar vi arbetet!
3. Efter godkännande av offerten besöker jag butiken för att få en tydlig bild av denna och för att dokumentera och mäta upp skyltfönstret/skyltfönstren.

4. Förslag med idé/idéer utifrån vårt tidigare möte tas fram och presenteras. Ett preliminärt datum sätts för installationen.

5. Den slutliga idén presenteras med 3D-skisser och beskrivning av dessa innefattande materialkostnader och verifiering av datum för installation.

6. Du godkänner förslaget.
7. Skyltfönstret/skyltfönstren installeras.

Vanliga frågor och svar

Det beror på vilken typ av produkt som ska exponeras och hur köpbeteendet ser ut för denna. Generellt kan man säga att ett skyltfönster bör förändras efter ca tre- fyra veckor. För produkter med en längre köpprocess kan skyltfönstret skyltas om en gång per säsong.

Oavsett om du redan har en idé om hur skyltfönstret ska se ut, eller vill ha ett helt nytt förslag, tar vi tillsammans fram en idé som passar ditt koncept och den målgrupp butiken riktar sig till. Förutom ren produkt-exponering kan man också jobba med varumärkesbyggande skyltfönster eller lyfta fram en kampanj. Här finns massor av möjligheter!

Jag arbetar med alla typer av butiker och verksamheter. Skyltfönstret är en riktigt bra marknadsföringsyta även för tjänsteföretag.

Jag utgår från Enköping men arbetar över hela landet.

Skyltfönstret ska spegla butiken – koncept, känsla och inspiration. Därför är det viktigt att detta hänger ihop med butiken. Jag arbetar även med butiksplanering och butikslayout. Oavsett om du vill ta fram en helt ny layout eller göra justeringar på någon del av butiken. Med befintlig inredning eller om du vill förnya även denna.

Andra tjänster

Föredrag

Ska ditt företag ha ett event eller en kick-off? Är ni en handelsförening som vill inspirera era medlemsföretag eller är du mässarrangör och söker föredrags-hållare ...

Planogram

Planogram är ett smart verktyg för verksamheter med flera butiker som vill skapa en enhetlig butiksupplevelse och maximera produktplaceringens effektivitet. ...

2D & 3D-visualisering

3D-visualisering är ett kraftfullt verktyg för att ge liv åt dina idéer och skapa en tydlig bild av hur det färdiga resultatet kommer att se ...

Styling

Att styla handlar om mer än att bara placera produkter på ett snyggt sätt - det är ett medvetet arrangemang där varje val har ett ...

Butikslayout och butiksplanering

Med en väl planerad butik och en genomarbetad butikslayout skapas den bästa plattformen för försäljning. Genom att kombinera rätt inredning, placering av varugrupper och ett ...

Butiken

Visual Merchandising är nyckeln till en framgångsrik butiksupplevelse och omfattar flera viktiga insatser. Det handlar om att skapa en genomtänkt butikslayout, ett effektivt kundvarv som ...

Kontakta mig!

För att få mer inspiration till ditt skyltfönster och se exempel på tidigare projekt, kontakta mig för ett möte! Jag hjälper dig att skapa ett skyltfönster som inte bara visar upp dina produkter, utan också lyfter fram butikens koncept och genererar försäljning.